Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Witam, mam pytanie odnosnie góry tematu i prosze o pomoc, mam do kupna takie auto jak wyżej z prawdopodobnie wydmuchaną uszczelką... jest możliwa wógóle naprawa czy ratuje jedynie wymiana silnika? z diagnozy wynika ze ma niskie ćiśnienie na 2 i 3 garze.. no i silnik przerywa.. i stad moje pytanie ile kosztuje naprawa? i czy po naprawie bedzie mialo to wplyw na silnik i jego wytrzymałośc, oplaca sie to robić wogole? Prosze o szybka odpowiedz bo nie znam tych silników, jezdziłem 330ci bezawaryjnie...
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Bez zdjęcia głowicy nie da się ocenić. Jak nie będzie za dużych wżerów to nie ma problemu z naprawą.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
no dzieki ale problem w tym ze auto jest daaaaleko i mam kupic w ciemno i sie waham, a jaki ew koszt? sama uszczelka 1400 ale trzeba wszystko sciagac i zakładac od nowa wiec moze ktoś się orientuje i mi podpowie? no nawet znalazlem ponizej 1000.. jeżeli wzery byly zbyt duze rozumiem wymiana całej głowicy?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Nikt Ci nie powie co dokładnie tam się wydarzyło.
O ile to sama uszczelka pod głowicą koszt naprawy nie będzie aż taki duży.
1400zł to cena uszczelki w ASO zamiennik zgodny z oryginałem ok 300-400zł obróbka głowicy ok 500zł-800zł, ustawienie vanosa, zaworów plus pozostała robocizna np u mojego mechanika ok 1000-1500zł do tego ok 1000zł uszczelka dekla, uszczelki, kolektorów i inne potrzebne pierdoły. Olej filtry 500zł całość między 3000-4000zl ostatnio robił samą uszczelkę wszystko wyszło ok 3000zł robocizna plus wszystkie części. Gorzej jeżeli to nie uszczelka a np pęknięta głowica czy uszkodzone pierścienie wtedy koszty rosną bo części do tego silnika są bardzo drogie ale wszystko jest do zrobienia. Może być tak,że wydasz 3000zł może być tak,że wydasz 10-12tyś zł ciężko określić nie widząc co tam jest dokładnie.
O ile to sama uszczelka pod głowicą koszt naprawy nie będzie aż taki duży.
1400zł to cena uszczelki w ASO zamiennik zgodny z oryginałem ok 300-400zł obróbka głowicy ok 500zł-800zł, ustawienie vanosa, zaworów plus pozostała robocizna np u mojego mechanika ok 1000-1500zł do tego ok 1000zł uszczelka dekla, uszczelki, kolektorów i inne potrzebne pierdoły. Olej filtry 500zł całość między 3000-4000zl ostatnio robił samą uszczelkę wszystko wyszło ok 3000zł robocizna plus wszystkie części. Gorzej jeżeli to nie uszczelka a np pęknięta głowica czy uszkodzone pierścienie wtedy koszty rosną bo części do tego silnika są bardzo drogie ale wszystko jest do zrobienia. Może być tak,że wydasz 3000zł może być tak,że wydasz 10-12tyś zł ciężko określić nie widząc co tam jest dokładnie.
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Równie dobrze wżery mogą być nie tylko w głowicy ale i w bloku.
Tak jak napisał mały - nie ma szansy na diagnozę na odległość.
Tak jak napisał mały - nie ma szansy na diagnozę na odległość.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
no własnie tak i ja mysle, cena jest dobra i to mnie kusi, auto bardzo ładne całe czarne z czarnym srodkiem tv navi itp... a kusi dziadyga:P mialem 330ci wszystko na czarno i takie cos mi sie podoba, jak by koszt nie przekroczył Twojej prognozy to bym nie płakał bo tyle sie spodziewam ale jak wiecej to by mnie sciskało po żołądku;) No własnie i to jest problem, mam narazie szczescie do samochodów które kupuje no ale nie chce zeby sie skończyło... a no i jeszcze zapytam o przebiegi tych aut, widze na alledrogo wszystko po 120 czasem nawet mniej na 11 letnie auta, troche żal ale tam, wiem ze te i 3-litrowe silniki sa jak woły chodzą i chodza a co wy myslicie o przebiegu rzedu 250?
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2014 21:39 przez DonSkoeke, łącznie zmieniany 1 raz.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Ogólnie progi na cylindrach to mega rzadkość w M3 ale wszystko zależy jak ktoś dbał.
Problemem jest też fakt,że mało ludzi potrafi w PL naprawić ten motor wielu się wydaje,że potrafią a potem ma 290KM zamiast 340.
Problemem jest też fakt,że mało ludzi potrafi w PL naprawić ten motor wielu się wydaje,że potrafią a potem ma 290KM zamiast 340.
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
auto wyglada z wierzchu na bardzo zadbane takze myślę ze czesci i eksploatacja była podobna, poza tym własciciel twierdzi, bo zapytałem, ze akcja-panewka byla przeprowadzona w tym aucie no i ma cała ksiażkę udokumentowaną...
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
sory za kolejny post ale nie duzo mi czasu zostało i liczę na pomoć was z forum jako miłośników tej BMw;) dostałem wiadomość od sprzedającego ze szarpnięcia są wyczówalne tylko na biegu jałowym nie podczas jazdy ale na zimnym i ciepłym silniku, ogólnie dochodzi do tego brak kompresji na 2 i3 .. no chyba wygłada na uszczelke.. musze sie z tym jeszcze przespać jak macie jakies pomysły chętnie wysłucham;)
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Zeby ta kompresja nie okazala sie zatartymi cylindrami 

Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
heh no tak ale jest ryzyko jest zabawa;) zobaczymy, jeszcze nie zdazyla sie sciema stad co kupuje, tak samo u moich znajomych, a calkiem przyzwoicie wygląda;)
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Waptie ze to uszczelka , robiłem kiedyś wymiane uszczelki głowy w tym motorze , był check engine było momentami słychać dziwny dzwiek itd. Dodam ze to robota nie dla każdego byłe mechanika za sama robociznę jej wymiany licz 2-2,5 tys pln bo trzeba mieć wiedze i patent jak to zrobić . Po otwarciu było widać jakby ktoś uszczelke przecioł przecinakiem miedzy cylindrami i tak najczęściej wygladaja uszczelki w tych motorach jak padaja typowo miedzy zylindrami nie na zewnątrz , mysle ze w tej co piszesz problem będzie z motorem nizej zwłaszcza jak przycina i ma 250ys najechane . Problem uszczelki jest znany w uk np. uznany za wade fabryczna podobnie jak podłoga tył i kilka innych stałych bolączek tego modelu , opisane to było chyba w car magazyn albo innym uk czasopismie w zeszłym roku - czytałem w empik
Artykuł na co zwrócic uwagę kupując m3 ... Jeżeli tak się obawiasz wnioskuje ze przeznaczasz cała kase na zakup wiec to raczej nie zakup dla Ciebie , lepij nastawić się na najgorsza opcje i jak stać i się podoba to brac , jak będzie mniejsza usterka to kasa zostanie na lepszy zawias lub większe heble ... Nie ma okazji w tak poszukiwanym modelu auta , sam sprzedawałem jedna ze swoich (najgorsza) w wakacje jako zepsuta choć jeździła itd. tanio ale uświadomiłem kupującego ze trzeba porobić to i tamto i z ejak chce dobrze to tanio nie będzie , myśle ze i tamtem sprzedający to wie ... Jeżeli stać Cie na zakup tego egzemplarza + 10 tys na silnik + 3 na wymiane + 2 tys płyny oleje filtry itd. czyli 15 w najgorszym wydaniu dodaj do auta ...

06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Jesli cena jest nizsza minimum o te 10tys niz powinna byc dla tej wersji i rocznika , bierz , w najgorszej wersji wymienisz motor na drugi.
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
ale co to mu da jezeli cena nizsza od rynkowych jak to np. jego ostatnia kasa ... musisz sobie zadac pytanie czy w razie czego stać Cie na wymiane motoru i z tego co wiem a raczej wiem 10 to mało z wymiana itd. blizej 15 ... jak możesz podaj nam vin i cena może łatwiej będzie doradzic
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: Wydmuchana uszczelka E46 M3 2002
Trzeba jeszcze zastanowić się co jest przyczyną uszkodzenia uszczelki. Ja musiałem zająć sie głowicą z powodu zatkanego katalizatora. Po zrobieniu głowicy samochód przejechał ok 30 tkm w tym wypady do Poznania i na inne track daye i jak narazie smiga aż miło, mierzone 12.5 100-200 . Jak byś sie decydował na zakup nie ma sensu oszczędzać na naprawie, bo ta oszczędność obróci się w koszta dwukrotnie.